Komunikat. Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o ich używaniu w naszej Polityce Prywatności oraz dowiedz się jak zmienić ustawienia cookie na stronach producenta Twojej przeglądarki. Korzystając z portalu dobra24.pl wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami swojej przeglądarki. [x] ZAMKNIJ
KORONAWIRUS ważne informacje

 

Komunikat Burmistrza Dobrej

z dnia 3 listopada 2020r.

o zmianie zasad funkcjonowania Urzędu Miejskiego w Dobrej.

 

Wykonując dyspozycję wynikającą z Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2020 r. zmieniającego
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem
stanu epidemii, oraz z uwagi na konieczność zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania COVID-19,
Burmistrz Dobrej wprowadza:

 

ograniczenie wizyt klientów w Urzędzie Miejskim od 3listopada 2020r. do odwołania

 

Możliwość poruszania się interesantów po siedzibie Urzędu Miejskiego zostaje ograniczona do
Biura Obsługi Klientów oraz kasy na parterze budynku.

Na terenie Biura Obsługi Klienta i kasy obowiązuje nakaz:

 

- noszenia maseczek zakrywających nos i usta,

- utrzymania dystansu społecznego 1,5m,

- dezynfekcji rąk.

 

W związku z powyższym wszystkich mieszkańców prosimy o ograniczenie wizyt w Urzędzie do niezbędnego
minimum.
W razie konieczności załatwienia pilnych spraw zalecam kontaktowanie poprzez alternatywne
drogi komunikacji, tj.: 

 

 - e PUAP (Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej) – aby z niej skorzystać trzeba mieć
Profil Zaufany. Założenie go zajmie chwilę każdemu, kto korzysta z bankowości   jeśli jest wymagane osobiste
potwierdzenie Profilu Zaufanego to można tego dokonać w Biurze Obsługi Klienta naszego Urzędu.

 

 -telefonicznie – tel. nr 63 2799011,

 

 -drogą mailową – na adres um@dobra24.pl.

 

 

W celu zapewnienia pomocy obywatelom nadal będą realizowane wszystkie zadania samorządu gminnego, a w szczególności sprawy z  zakresu

 

1) rejestracji stanu cywilnego,  kontakt: tel. nr 63 2799924, email : usc@dobra24.pl,

2) ewidencji ludności i dowodów osobistych, kontakt: tel. nr 63 2799930, e-mail ewidencja@dobra24.pl,

3) założenia, zawieszenia, zmiany lub wykreślenia wpisu z Centralnej Ewidencji  i Informacji
o Działalności Gospodarczej, kontakt: tel. nr 63 2799930, e-mail ewidencja@dobra24.pl,

3) decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub decyzji
o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, kontakt: tel. nr 63 2799935, e-mail zp@dobra24.pl,

4) decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji, tel. nr 63 2799935, e-mail planowanie@dobra24.pl,

5) decyzji zezwalającej na usunięcie drzew lub krzewów, kontakt: tel. nr 63 2799927, e-mail nieruchomosci@dobra24.pl,

 

UWAGA: w Urzędzie Miejskim w Dobrej pozostaje możliwość dokonywania wpłat w kasie, gdyż dla niektórych z Państwa jest to jedyna metoda zapłaty. Jednocześnie zwracam się z prośbą aby wszelkich płatności dokonywać zdalnie lub w banku, a płatności w Urzędzie wykonywać kartą.

 

 

    Burmistrz Dobrej

/-/ Tadeusz Gebler

                                                                                                                                          

 


 

 

Komunikat Burmistrza Dobrej

Z dnia 02.04.2020 roku

 

 

Szanowni Państwo, mieszkańcy Miasta i Gminy Dobra. Jako Burmistrz Dobrej proszę Was o zapoznanie się i zastosowanie do poniżej zamieszczonych informacji na temat kolejnych kroków i zaostrzeń związanych z walką z koronawirusem. Zróbmy wszystko co tylko możliwe aby się do nich zastosować. To jedyny sposób aby ograniczyć do minimum możliwość zachorowań. Swoje wyjścia ograniczmy do niezbędnego minimum a najlepiej zostańmy w domach.

                                                                  Burmistrz Dobrej

                                                                 /-/ Tadeusz Gebler

W dniu 31 marca ogłoszono wprowadzenie kolejnych ograniczeń w związku z walką z koronawirusem oto najważniejsze z nich:

Od 1 kwietnia do odwołania każda osoba do 18 roku życia z domu wyjdzie tylko pod opieką dorosłego opiekuna, a parki, bulwary, czy plaże będą zamknięte. Za złamanie zakazów grozi kara od 5 do nawet 30 tys. zł. Oprócz tego zmieniono zasady robienia zakupów w sklepach stacjonarnych i zawieszono działalność salonów fryzjerskich, kosmetycznych i tatuaży. Co jeszcze się zmienia?

Żeby opanować rozprzestrzenianie się wirusa w Polsce, zostaliśmy zmuszeni podjąć kolejne kroki. Większość Polaków stosuje się do wydawanych zaleceń, jednak wciąż zdarzają się sytuacje, które narażają nas wszystkich na ryzyko zarażenia. Przykłady z innych krajów pokazują, że kluczem do ograniczenia zakażeń jest maksymalne ograniczenie kontaktów. Za wszelką cenę musimy zahamować tempo, w jakim dochodzi do dalszej transmisji wirusa. Bądźmy ostrożni i stosujmy się do nowych zasad!

Zwłaszcza, że największa fala zachorowań przed nami a kara za złamanie zasad to grzywna w wysokości od 5 tys. do 30 tysięcy złotych.

Ograniczenia w liczbie klientów w sklepach, na targach, na poczcie (od 1.04.2020 r.)

  • Sklepy i punkty usługowe – 3 osoby na kasę lub stanowisko do płacenia

Do każdego sklepu (zarówno małego, jak i wielkopowierzchniowego), a także do każdego lokalu usługowego może wejść maksymalnie tyle osób, ile wynosi iloczyn liczby wszystkich kas i liczby 3.

PRZYKŁAD To znaczy, że jeśli w sklepie jest 5 kas, to w jednym momencie na terenie sklepu może przebywać 15 klientów.

PRZYKŁAD Jeśli w banku są 3 stanowiska obsługi, to w jednym momencie na terenie banku może przebywać 9 osób.

Ważne! Liczy się ogólna liczba kas, a nie tych, które są czynne.

  • Targowisko – 3 klientów na 1 punkt handlowy

Podobne zaostrzenia dotkną także targów, straganów i bazarków. Z tą różnicą, że liczba osób przebywających na targu nie może być większa niż trzykrotność liczby punktów handlowych.

PRZYKŁAD Jeśli więc na osiedlowym bazarze jest 20 takich punktów, to na jego terenie może przebywać w jednym momencie maksymalnie 60 klientów.

  • Placówki pocztowe – 2 osoby na 1 okienko pocztowe

Na terenie poczty może przebywać w jednym momencie tyle osób, ile wynosi liczba okienek pocztowych pomnożona przez 2.

PRZYKŁAD Jeśli w placówce jest 5 okienek, wówczas w jednym momencie na jej terenie może przebywać 10 osób.

Ograniczenie funkcjonowania sklepów budowlanych i nowe obowiązki dla wszystkich sklepów

W weekendy wielkopowierzchniowe sklepy budowlane będą zamknięte.

Natomiast wszystkie sklepy będą się musiały dostosować do nowych, ostrzejszych zasad bezpieczeństwa:

  • od 2 kwietnia (czwartek) wszyscy klienci będą robić zakupy w jednorazowych rękawiczkach,
  • w godzinach od 10:00 do 12:00 sklepy i punkty usługowe mogą przyjmować i obsługiwać jedynie osoby powyżej 65 roku życia.  W pozostałych godzinach sklepy i lokale usługowe są dostępne dla wszystkich. W tym dla osób powyżej 65. roku życia.

Ważne! Stacje benzynowe zostają wyłączone z tzw. „godzin dla seniora”.

Apteki natomiast w czasie tych dwóch godzin (10:00-12:00) będą mogły obsługiwać także tych, dla których nabycie leku lub środka spożywczego specjalnego przeznaczenia jest konieczne ze względu na nagłe zagrożenie życia lub zdrowia.

Zamknięte hotele i inne miejsca noclegowe

Hotele i inne miejsca noclegowe (działające na zasadzie wynajmu krótkoterminowego) zostają zamknięte. Mogą pozostać otwarte tylko i wyłącznie dla:

  • osób w kwarantannie lub izolacji,
  • personelu medycznego,
  • osób w delegacji i dla tych, którzy korzystają z usług noclegowych w ramach wykonywania obowiązków służbowych (dotyczy to np. pracowników budowlanych),
  • osób, które były zakwaterowane w obiekcie noclegowym przed 31 marca.

Ważne! Jeśli więc przed wejściem nowych przepisów nocowałeś w hotelu, możesz dokończyć swój pobyt zgodnie z planem.

Automatyczna kwarantanna dla bliskich osób w kwarantannie (1.04.2020 r.)

Rozszerzamy listę osób, która będzie podlegała obowiązkowej kwarantannie domowej. Będą nią objęci wszyscy, którzy mieszkają z osobą kierowaną na kwarantannę. Zasady będą obowiązywały osoby, które przebywają w jednym mieszkaniu z osobami kierowanymi na kwarantannę od środy 1 kwietnia 2020.

PRZYKŁAD Jeśli więc jeden z Twoich domowników (współlokatorów) poddany zostanie kwarantannie od 1 kwietnia 2020 z powodu:

  • powrotu z zagranicy
  • kontaktu z zarażonym

– Ty również będziesz musiał ją odbyć.

Zawieszenie rehabilitacji i zamknięcie salonów kosmetycznych i fryzjerskich

Zamknięte zostają bez wyjątków wszystkie zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, salony tatuażu i piercingu. Tych usług nie będzie można realizować również poza salonami – np. wizyty w domach nie wchodzą w grę.

Zawieszamy również wykonywanie zabiegów rehabilitacyjnych i masaży – zarówno w placówkach publicznych, jak i prywatnych. Wyjątkiem są sytuacje, w których rehabilitacja jest bezwzględnie wymagana stanem zdrowia pacjenta.

Zakaz wychodzenia z domu osób do 18. roku życia bez opieki dorosłego

Dzieci i młodzież, które nie ukończyły 18 roku życia, nie będą mogły wyjść z domu bez opieki. Tylko obecność rodzica, opiekuna prawnego lub kogoś dorosłego usprawiedliwia ich obecność na ulicy.

W mocy nadal jednak pozostają ograniczenia w przemieszczaniu się wszystkich osób. W dalszym ciągu nie można wychodzić z domu z wyjątkiem:

  • dojazdu do pracy. Jeśli jesteś pracownikiem, prowadzisz swoją firmę, czy gospodarstwo rolne, masz prawo dojechać do swojej pracy. Masz również prawo udać się po zakup towarów i usług związanych ze swoją zawodową działalnością.
  • wolontariatu na rzecz walki z COVID-19. Jeśli działasz na rzecz walki z koronawirusem i pomagasz potrzebującym przebywającym na kwarantannie lub osobom, które nie powinny wychodzić z domu, możesz się przemieszczać w ramach tej działalności.
  • załatwiania spraw niezbędnych do życia codziennego. Będziesz mógł się przemieszczać, aby zrobić niezbędne zakupy, wykupić lekarstwa, udać się do lekarza, opiekować się bliskimi, wyprowadzić psa.

Zakaz korzystania z parków, plaż, bulwarów, promenad i rowerów miejskich

Wprowadzamy także do odwołania zakaz przebywania na plażach i terenach zielonych, pełniących funkcje publiczne. Zakaz dotyczy więc parków, zieleńców, promenad, bulwarów, ogrodów botanicznych i zoologicznych, czy ogródków jordanowskich. Ostatnie doświadczenia pokazują, że są to miejsca, w których dochodzi do gromadzenia się ludzi, a tym samym – do zwiększenia szans na zakażenie.

Z tego też powodu ograniczamy możliwość korzystania z rowerów miejskich.

2 metry – minimalna odległość między pieszymi

Wprowadzamy obowiązek utrzymania co najmniej 2-metrowej odległości między pieszymi. Dotyczy to także rodzin i bliskich.

Wyłączeni z tego obowiązku będą:

  • rodzice z dziećmi wymagającymi opieki (do 13 roku życia),
  • a także osoby niepełnosprawne lub niemogące się samodzielnie poruszać i ich opiekunowie. 

Urzędy na pracy zdalnej

Instytucje publiczne swoje obowiązki będą wykonywały zdalnie. Wyjątek mogą stanowić jedynie czynności, w których praca zdalna nie gwarantuje możliwości realizacji ich kluczowych obowiązków.

Limit pasażerów również w pojazdach 9+ (od 2.04.2020 r.)

W zbiorowym transporcie publicznym obowiązuje już zasada „tyle pasażerów, ile połowa miejsc siedzących w pojeździe”. Rozszerzamy ten wymóg także na pojazdy, które mają więcej niż 9 miejsc siedzących, w tym transport niepubliczny – np. dowożących do pracy w zorganizowany sposób, czy prywatnych przewoźników.

PRZYKŁAD Jeśli w busie jest 20 miejsc, to na pokład pojazdu może jednorazowo wejść maksymalnie 10 osób.

Ważne! Ograniczenie wejdzie w życie w czwartek, 2 kwietnia 2020 roku i nie dotyczy samochodów osobowych.

Miejsca pracy – dodatkowe zabezpieczenia dla pracowników (od 2.04.2020 r.)

Pracodawcy będą musieli zapewnić dodatkowe środki bezpieczeństwa swoim pracownikom. I tak:

  • pracownicy mają obowiązek używania rękawiczek lub muszą mieć dostęp do płynów dezynfekujących,
  • stanowiska pracy poszczególnych osób muszą być oddalone od siebie o co najmniej 1,5 metra.

Jeśli pracodawca nie jest w stanie zapewnić takiej odległości z obiektywnych względów – np. dlatego, że linia produkcyjna na to nie pozwala – ma prawo odejść od tej zasady, ale tylko pod warunkiem zapewniania środków ochrony osobistej związanej ze zwalczaniem epidemii.

Ważne! Pracodawca musi zapewnić te środki bezpieczeństwa od czwartku, 2 kwietnia 2020 roku.

Źródło informacji: www.gov.pl/web/koronawirus/kolejne-kroki


Komunikat Burmistrza Dobrej

z dnia 30.03.2020 roku

 

W związku z aktualną sytuacją epidemiologiczną oraz potrzebą ograniczania bezpośrednich kontaktów, w trosce o Państwa bezpieczeństwo oraz pracowników informuję o wprowadzeniu obowiązkowej 48-godzinnej kwarantanny korespondencji papierowej doręczanej do Urzędu Miejskiego w Dobrej przez operatora pocztowego, instytucje oraz osoby indywidualne.

Powyższa sytuacja, w przypadku odpowiedzi zwrotnej, może spowodować wydłużenie oczekiwania na korespondencję.

Korespondencję do Urzędu można dostarczać poprzez alternatywne drogi komunikacji, których nie dotyczy powyższa kwarantanna, tj.: 

 - ePUAP (Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej) – aby z niej skorzystać trzeba mieć Profil Zaufany. Założenie go zajmie chwilę każdemu, kto korzysta z bankowości elektronicznej,

 - telefonicznie – numer telefonu 63 2799011,

 - drogą mailową – na adres: um@dobra24.pl.

 

 

 

                                                                                     Burmistrz Dobrej

                                                                                     /-/ Tadeusz Gebler

 


Komunikat Burmistrza Dobrej

 

W dniu wczorajszym (tj. 24-03-2020 r.) zmienione zostało rozporządzenie ministra zdrowia dotyczące stanu epidemii. Wprowadza ono kolejne zasady bezpieczeństwa i rozwiązania mające ograniczać rozprzestrzenianie się koronowirusa. Do 11 kwietnia br. włącznie nie będzie można m.in. swobodnie się przemieszczać poza celami bytowymi, zdrowotnymi i zawodowymi. Wciąż działa obowiązkowa 14-dniowa kwarantanna dla powracających zza granicy

 

 W rozporządzeniu wskazano m.in., że w okresie od 25 marca do 11 kwietnia 2020 r. zakazuje się przemieszczania z wyjątkiem np. wykonywania czynności zawodowych lub zadań służbowych, prowadzenia działalności rolniczej lub prac w gospodarstwie rolnym, oraz zakupu towarów i usług z tym związanych. Wyjątek dotyczy także konieczności załatwiania spraw związanych z zaspokajaniem niezbędnych potrzeb związanych z bieżącymi sprawami życia codziennego, w tym uzyskania opieki zdrowotnej lub psychologicznej oraz zakupu towarów i usług. Ograniczenie nie dotyczy również wykonywania ochotniczo i bez wynagrodzenia świadczeń na rzecz przeciwdziałania skutkom COVID-19 w tym w ramach wolontariatu. Ograniczenie nie ma zastosowania w czynnościach sprawowania lub uczestniczenia w sprawowaniu kultu religijnego, w tym czynności lub obrzędów religijnych. Zdecydowano jednocześnie, że w mszy lub innym obrzędzie religijnym nie będzie mogło uczestniczyć jednocześnie więcej niż 5 osób, wyłączając z tego osoby sprawujące posługę lub osoby zatrudnione przez zakład pogrzebowy w przypadku pogrzebu. Ponadto wskazano, że w przypadku gdy przemieszczanie się następuje pieszo, to jednocześnie mogą się poruszać dwie osoby w odległości nie mniejszej niż 1,5 m od siebie. Jeśli chodzi o środki publicznego transportu zbiorowego, to środkiem tym można przewozić, w tym samym czasie, nie więcej osób, niż wynosi połowa miejsc siedzących. Nowe przepisy zakazują od 25 marca do 11 kwietnia organizowania zgromadzeń. Ograniczenia tego, nie stosuje się do spotkań i zebrań związanych z wykonywaniem czynności zawodowych lub zadań służbowych, lub pozarolniczej działalności gospodarczej, lub prowadzeniem działalności rolniczej lub prac w gospodarstwie rolnym.

 

 


 

Komunikat Burmistrza Dobrej

z dnia 14 marca 2020 r.

o ograniczeniu przyjmowania interesantów w Urzędzie Miejskim w Dobrej

 

Z uwagi na konieczność zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa SARS-CoV-2, Burmistrz Dobrej wprowadza ograniczenie wizyt klientów w urzędzie od 16 marca 2020 r. do odwołania.

Wszystkich klientów Urzędu prosimy o ograniczenie wizyt w Urzędzie do sytuacji wyjątkowych, niecierpiących zwłoki.

 

W Urzędzie Stanu Cywilnego w Dobrej bieżąca obsługa klientów prowadzona będzie jedynie w sprawach dotyczących zgłoszenia zgonu osoby zmarłej na terenie miasta i gminy Dobra  i sporządzenia aktu zgonu.

 

Natomiast  zadanie dotyczące:

  1. wydania zaświadczenia o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa  (do ślubu konkordatowego), zaświadczenia do zawarcia małżeństwa za granicą, zaświadczenia o stanie cywilnym realizowane będzie  tylko                       w przypadku, gdy ślub przypada w terminie krótszym niż  2 m-ce od dnia ubieganie się o zaświadczenie,
  2. wydania odpisu aktu stanu cywilnego realizowane będzie tylko w sytuacjach wyjątkowych niecierpiących zwłoki,                 w tym na żądanie  innych organów administracji publicznej i instytucji,

Jednakże zaleca się, aby w każdym przypadku kontaktować się wcześniej telefonicznie pod nr 63 2799924 lub email : usc@dobra24.pl, aby ograniczyć ilość wizyt w USC do niezbędnego minimum.

Bieżąca obsługa na stanowisku do spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych  ograniczona zostaje do:

  1. przyjmowania wniosków o wydanie dowodu osobistego – tylko wtedy gdy  okres ważności posiadanego dowodu osobistego już minął lub upłynie w przeciągu najbliższego 1,5 miesiąca; zaleca się jednak  składanie wniosków o wydanie dowodu osobistego drogą elektroniczną https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-dowod-osobisty
  2. wydania  dowodu osobistego – tylko wtedy, gdy minął okres ważności posiadanego dowodu osobistego;
  3. dokonanie zameldowania oraz wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu    – tylko w sytuacjach wyjątkowych;
  4. założenia, zawieszenia, zmiany lub wykreślenia wpisu z CEiDG -  rekomenduje się dokonywanie tych czynności poprzez stronę https://prod.ceidg.gov.pl przy użyciu podpisu elektronicznego lub  profilu zaufanego. W przypadku osób nie posiadających podpisu lub profilu należy przygotować elektronicznie wniosek ( na stronie jak wyżej ) po jego  wydrukowaniu złożyć w wybranym przez siebie urzędzie gminy  w ciągu 7 dni.

W pozostałych sprawach należy kontaktować się telefonicznie pod nr 63 2799930, e-mail ewidencja@dobra24.pl.

 

Od 16 marca w Urzędzie Miejskim:

- wyłączona zostaje obsługa kasowa interesantów ( brak możliwości dokonywania jakichkolwiek wpłat w kasie) .        Informacje o nr rachunków Urzędu dostępna jest na stronie http://dobra.nowoczesnagmina.pl/  ,

- ograniczamy możliwość poruszania się po siedzibie Urzędu Miejskiego wyłącznie do Biura Obsługi Klientów na parterze,

W razie konieczności załatwienia innych pilnych spraw zalecam kontaktowanie  poprzez alternatywne drogi komunikacji, tj.: 

 - ePUAP (Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej) – aby z niej skorzystać trzeba mieć Profil Zaufany. Założenie go zajmie chwilę każdemu, kto korzysta z bankowości elektronicznej,

 -telefonicznie – numer telefonu 63 2799011,

 -drogą mailową – na adres um@dobra24.pl.

 

 

                                                                                                                           Burmistrz Dobrej

                                                                                                                          /-/ Tadeusz Gebler

 

                                                                                         

 


 

 

WAŻNE INFORMACJE WOJEWODY WIELKOPOLSKIEGO

 

 

KORONAWIRUS - placówki pomocy społecznej

 

Zarządzenie Wojewody Wielkopolskiego
w sprawie imprez masowych - WAŻNE!

 

 

 


 


 

Warszawa, 10.03.2020 r.

 

Informacja przygotowana na podstawie

rekomendacji Głównego Inspektora Sanitarnego

 

dla branży handlowej

 

 w związku z potencjalnym ryzykiem zakażenia koronawirusem

 

 

 

W obiektach handlowych zaleca się:

 

 

  1. Zachować bezpieczną odległość od rozmówcy (1-1,5 metra).
  2. Promować dokonywanie płatności bezgotówkowych w placówkach handlowych.
  3. Promować regularne i dokładne mycie rąk przez pracowników obiektów handlowych wodą z mydłem lub ich dezynfekcję środkiem na bazie alkoholu (min. 60%).
  4. Upewnić się, że osoby przebywające w obiektach handlowych mają dostęp do miejsc, w których mogą myć ręce mydłem i wodą.
  5. Umieścić dozowniki z płynem odkażającym w widocznych miejscach i upewnić się, że dozowniki te są regularnie napełniane.
  6. Wywiesić w widocznym miejscu informacje jak skutecznie myć ręce.
  7. Upowszechniać wśród pracowników wiedzę z zakresu bhp.
  8. Zwrócić szczególną uwagę na rekomendacje, aby podczas wizyt w placówkach handlowych NIE dotykać dłońmi okolic twarzy zwłaszcza ust, nosa i oczu.
  9. Przestrzegać higieny kaszlu i oddychania. Podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – jak najszybciej wyrzuć chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce używając mydła i wody lub zdezynfekować je środkami na bazie alkoholu (min. 60%).

Nie obawiać się zwracać uwagi współpracownikowi i klientowi, aby nie kasłał i nie kichał
w naszym kierunku, ani na produkty spożywcze.

  1. Zapewnić, aby pomieszczenia handlowe były czyste i higieniczne:

- powierzchnie dotykowe takie jak: kasy samoobsługowe, blaty, lady i stoły, klamki, włączniki światła, poręcze i inne przedmioty (np. telefony, klawiatury, terminale płatnicze) także wózki, koszyki muszą być regularnie wycierane środkiem dezynfekującym lub przecierane wodą z detergentem;

- wszystkie obszary często używane, takie jak toalety, pomieszczenia wspólne, powinny być regularnie i starannie sprzątane, z użyciem wody z detergentem.

 

NIE zaleca się noszenia maseczek ochronnych przez osoby zdrowe!

Maseczki ochronne powinny nosić osoby chore, osoby opiekujące się chorymi oraz personel medyczny pracujący z pacjentami podejrzewanymi o zakażenie koronawirusem.

 

 

 

Ważne!

Działa infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia 800 190 590, gdzie można uzyskać informacje dotyczące postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem.

 

 


 

 

UWAGA!!! KWALIFIKACJA WOJSKOWA ODWOŁANA!!!

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministra Obrony Narodowej zmieniającego rozporządzenie w sprawie przeprowadzenia kwalifikacji wojskowej w 2020r., z dnia 13 marca 2020 roku, wezwania wydane na podstawie art. 32 ust. 8 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej przez wójtów, burmistrzów (prezydentów miast) osobom do stawienia się do kwalifikacji wojskowej w okresie od 16 marca do 30 kwietnia 2020 r. TRACĄ WAŻNOŚĆ.

Zgodnie z powyższym mieszkańcy z terenu gminy Dobra, którzy otrzymali wezwania do kwalifikacji wojskowej z terminem stawiennictwa na dzień 20 i 31 marca 2020 roku proszeni są o pozostanie w domach i nie zgłaszanie się do Powiatowej Komisji Lekarskiej w Turku.

Burmistrz Dobrej

/-/ Tadeusz Gebler

 

WIĘCEJ INFORMACJI NA:

<<<https://www.gov.pl/web/mswia/kwalifikacja-wojskowa-w-roku-2020-zostaje-zakonczona>>>

 

 


 

Kalendarz imprez na 2019 rok
Kalendarz imprez na 2019 rok_2
<< Grudzień 2020 >>
Pn Wt Sr Cz Pi So Nd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Strona Główna | Redakcja | Regulamin | Polityka Prywatności
© 2008-2020 dobra24.pl
Inspektorem ochrony danych jest Pani Ewa Galińska.
Kontakt mailowy ispektor@osdidk.pl tel. 531 641 425
software, design, hosting by telenet.pl