Komunikat. Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o ich używaniu w naszej Polityce Prywatności oraz dowiedz się jak zmienić ustawienia cookie na stronach producenta Twojej przeglądarki. Korzystając z portalu dobra24.pl wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami swojej przeglądarki. [x] ZAMKNIJ
Pytania do burmistrza

burmistrz dobrej

Szanowni Państwo

Jeżeli ktoś z Państwa chciałby zadać pytanie dotyczące pracy naszego samorządu, to serdecznie zapraszam

Burmistrz Dobrej  
Andrzej Piątkowski

Kategorie
Inne... [23]
Kategoria: Ekologia
Autor: XYZ | Data: 2017-02-24 17:22:53 | E-mail: xy.91@wp.pl | Kategoria: Ekologia
Pytanie:
Dzień dobry
Mam do Pana Burmistrza pytanie dotyczące nowej firmy, która będzie od 1.03. zajmowała się odbiorem odpadów w naszej gminie. Chciałabym się dowiedzieć co z koszami, które dostaliśmy od poprzedniej firmy? Czy one będą odbierane? Jak? Kiedy? Gdzie? A jak zostaną dostarczone nowe? Czy segregacja będzie wyglądała tak samo? Nigdzie nie ma takiej informacji. W "Dobrzaninie", w gazecie, która nie dociera do wszystkich jest napisane, że nowy harmonogram będzie dostępny na stronie gminy od 1.03. Jednak co z osobami starszymi, które nie mają dostępu do Internetu? Myślę, że terminarz odbioru odpadów powinien dostać każdy mieszkaniec. Na dzień dzisiejszy nikt nic nie wie.
Pozdrawiam XYZ
Odpowiedź:

Szanowna  Pani!

Uprzejmie informuję, że od 1 marca 2017 r. odpady komunalne od właścicieli nieruchomości położonych na terenie gminy Dobra odbiera Zakład Usług Komunalnych „EKO GAB” s.c.
Wykonawca ten został wyłoniony w drodze przetargu nieograniczonego w dniu 31 stycznia br.

W przypadku nieruchomości zamieszkałych pojemniki do odbioru odpadów zmieszanych pozostają te same (nie nastąpi ich wymiana). Worki przeznczone do odbioru odpadów segregowanych będzie zapewniał ZUK „EKO-GAB”, jak również będą one dostępne w Urzędzie Miejskiemu w Dobrej w pokoju nr 5.

Informacja o nowych harmonogramach odbiorów odpadów komunalnych została przekazana sołtysom, których zadaniem było wywieszenie jej na tablicy ogłoszeń i rozesłanie w formie kurendy. ZUK „EKO-GAB” dostarczy harmonogramy mieszkańcom wsi podczas pierwszego odbioru odpadów.

Harmonogramy odbioru odpadów dostępne są również na stronie internetowej www.dobra24.pl oraz w Urzędzie Miejskim w Dobrej (pokój nr 5). 

Z poważaniem
Andrzej Piątkowski
Burmistrz Dobrej

Autor: mieszkanka | Data: 2016-02-09 11:46:18 | Kategoria: Ekologia
Pytanie:
Szanowne Panie!

Ze względu na ochronę danych osobowych nie możemy umieścić dosłownie zapytań, które do nas wpłynęły. Umieszczamy pytania z wykropkowanymi danymi osobowymi, natomiast odpowiedź poniżej.

Witam Pana
moje pytanie dotyczy "skwerku zieleni" , który był na narożniku ulicy Okrzei i Mały Rynek.Otóż Pan który kupił nieruchomość po (…) na ulicy Mały Rynek zrobił sobie z tego kawałka zieleni prywatny parking. Proszę spojrzeć jak to wygląda - w samym centrum - jedno rozjeżdżone bagno. Miejsca do parkowania ten pan ma bardzo dużo bo na około jest parking a i dojazd na własną działkę ma z drugiej strony. Proszę coś z tym zrobić bo wygląda to fatalnie.
Pozdrawiam

Witam serdecznie - mam pytanie czy p. (..) z małżonką, którzy kupili działkę po p. (…) w Dobrej ul.Mały Rynek+Okrzei to kupili tą działkę wraz z kawałkiem zieleni na którym zrobili sobie prywatny parking. Jak pamiętam to ten skrawek zieleni należał do Gminy a teraz likwidują ten niewielki skrawek zieleni. Oni mają wjazd na działkę z drugiej strony i cały parking kolo dworca.
Jak to wygląda?
Odpowiedź:

Szanowne Panie!


W odpowiedzi na powyższe pytania informuję, że dla terenu wskazanego w zapytaniu właścicielem jest Powiat Turecki. W związku z tym właściwym adresatem jest Starostwo Powiatowe w Turku. 
Prosimy o kontakt telefoniczny (63 2799939) do Urzędu Miejskiego w Dobrej lub osobisty w godzinach pracy Urzędu, pok. nr 6 w celu szerszych informacji.
Szczegółowych informacji udzieli również Paniom pracownik Starostwa pod numerem 63 222 32 46.
 

Z poważaniem
Andrzej Piątkowski
Burmistrz Dobrej

 

Autor: segregujący śmieci | Data: 2016-02-01 20:10:23 | E-mail: ............. | Kategoria: Ekologia
Pytanie:
Witam, mam pytanie związane z odpadami zmieszanymi, a mianowicie podczas ostatniej sesji padły słowa cyt. " Zapłacą za popiół - Podczas obrad burmistrz Dobrej, Andrzej Piątkowski przybliżył temat segregacji odpadów. W każdym miesiącu, w okresie grzewczym odbierany jest popiół. W ostatnim czasie przeprowadzono kontrolę jego składu.

–W popiele jest wszystko. Złom, papier, puszki, plastik. Przez brak segregacji koszty są ogromne. Jesteśmy zobowiązani po raz ostatni powiadomić mieszkańców - mówił burmistrz.

Poinformował on również, że przy kolejnym odbiorze, popiół zabrudzony czymkolwiek może być nieodebrany lub odebrany, ale za większą kwotę", więc pytanie brzmi co rozumiemy wedle harmonogramu odbioru śmieci "śmieci zmieszane"? raczej powinien widnieć opis "popiół" bo przecież popiół to nie jest śmieć zmieszany tylko czysty popiół i to w dodatku suchy. W związku z tym gdzie mamy wyrzucać śmieci typu pampersy, podpaski, czy inne zużyte mokre artykuły higieniczne? czy nie powinien być do tych typu rzeczy mokrych inny pojemnik, skoro pod pojęciem śmieci zmieszane, nie są śmieci zmieszane tylko czysty popiół. Rozumiem, że śmieci typu papier, szkło, czy plastik tam nie powinny się znaleźć, bo od tego są worki, ale co z mokrymi np. artykułami higienicznymi? I co to znaczy, że ostatni raz informujemy mieszkańców? skoro w harmonogramie jest napisane "śmieci zmieszane", raczej powinna być zmiana "popiół".
Odpowiedź:

W odpowiedzi na pytanie dotyczące odpadów zmieszanych i popiołu informuję, że:

- osoby, które zgłosiły potrzebę oddawania popiołu są obowiązane do selektywnego gromadzenia popiołu w pojemnikach;

- odpady zmieszane (np. pampersy, podpaski, zużyte artykuły higieniczne) powinny być gromadzone w workach na odpady zmieszane (kolor szary), worki te są dostarczane przez Przedsiębiorstwo Komunalne w Sieradzu oraz są dostępne w Urzędzie Miejskim w Dobrej w pokoju nr 5;

- przypominamy również, że w sezonie grzewczym (do końca kwietnia) odbiór wysegregowanego popiołu odbywa się w terminie odbioru odpadów zmieszanych. W pierwszej kolejności jest zbierany popiół a następnie tego samego dnia są odbierane odpady zmieszane.

Reasumując, na czas sezonu grzewczego pojemnik na odpady zmieszane przeznaczamy na popiół a odpady zmieszane gromadzimy w szarych workach.
Nadmieniam, iż szczegółowe informacje podawane były w informatorze samorządowym Dobrzanin, na stronach internetowych oraz poprzez kurendy. W razie jakichkolwiek pytań prosimy o telefon (63 279 99 23) lub osobiście do Urzędu Miejskiego w Dobrej gdzie postaramy się rozwiać wszelkie nurtujące wątpliwości. 
 

Z poważaniem
Andrzej Piątkowski
Burmistrz Dobrej

Autor: dobrzanka | Data: 2014-07-14 07:45:30 | Kategoria: Ekologia
Pytanie:
Dzień dobry - dlaczego na terenach domków letniskowych/rekreacyjnych śmieci komunalne są zaznaczone do odbioru 2 razy w miesiącu , a w m.Dobra tylko raz ?
- pozdrawiam.
Odpowiedź:

Szanowna Pani "Dobrzanko"

Zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. t.j. z 2012r., poz. 391 z późn. zm.), działki letniskowe zakwalifikowano do nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne”.

W ich przypadku opłata za odpady komunalne pobierania jest za każdy oddany pojemnik/worek o określonej pojemności. Przypominamy, że letnik segregujący odpady komunalne i kompostujący odpady BIOdegradowalne, za każdy pojemnik/worek o pojemności 120 l, zapłaci 9 zł.

Natomiast w przypadku nieruchomości „zamieszkałych”, opłata za odpady stanowi iloczyn ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość niezależnie od ilości oddanych odpadów. Przypominamy, że mieszkaniec segregujący odpady komunalne i kompostujący odpady BIOdegradowalne zapłaci wtedy 7 zł miesięcznie.

Rada Miejska w Dobrej ustalając stawki za gospodarowanie odpadami musiała wziąć pod uwagę:

- liczbę mieszkańców zamieszkujących daną gminę,

- ilość wytwarzanych na terenie gminy odpadów komunalnych,

- koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi,

- przypadki, w których właściciele nieruchomości wytwarzają odpady nieregularnie, w szczególności to, że na niektórych nieruchomościach odpady komunalne powstają sezonowo (np. działki letniskowe).

Na terenie naszej Gminy mamy obecnie 330 działek letniskowych. Położenie oraz walory turystyczne powodują, że z dnia na dzień takich działek przybywa. Większość właścicieli zgłoszonych działek letniskowych zadeklarowała przebywanie na nich wyłącznie w miesiącach letnich. Przebywanie na nich ma charakter urlopowy albo weekendowy i to w różnych terminach.

Dlatego z tego powodu odbiór odpadów komunalnych zmieszanych na działkach letniskowych następuje 2 razy w miesiącu, tj. odpady zmieszane w każdy 2 i 4 poniedziałek miesiąca. Na wszystkich działkach letniskowych, ich właściciele zadeklarowali pojemniki/worki o maksymalnej pojemności do 120 l.

Natomiast z nieruchomości zamieszkałych, gdzie przebywanie osób jest stałe, odbiór odpadów komunalnych zmieszanych następuje raz w miesiącu. W tym przypadku każda posesja otrzymuje pojemnik lub pojemniki/worki o pojemności dostosowanej do liczby mieszkańców. Ponadto tak jak w poprzednim okresie zimowym, odbiór popiołu będzie realizowany bądź to z dodatkowych pojemników/worków, bądź w dodatkowym terminie. 

Z poważaniem

Andrzej Piątkowski

Burmistrz Dobrej

Autor: Konrad Paciorek | Data: 2014-04-13 07:20:11 | E-mail: konpac@op.pl | Kategoria: Ekologia
Pytanie:
Panie Burmistrzu !
Od miesiąca przebywam w Miłkowicach i obserwuję grasujące ( polujące na zwierzynę ) bezpańsko puszczane psy. Jest ich zdecydowanie mniej niż w ubiegłym roku ale obserwuję dalsze polowania. Samotnego wilczura, wilczura ze spanielem i wilczura z terierowatym. Nie jestem jedynym obserwatorem tych polowań. Poprawiła się liczebność zwierząt i ptactwa ale puszczanie psów zwłaszcza wieczorem na noc do rana nie przynosi nic dobrego. Oczekuję zdecydowanej reakcji bym nie musiał szukać pomocy u ekologów, konserwatorów przyrody czy związków łowieckich.
Pozdrawiam i życzę skuteczności.
Miłkowice 13.04.2014
Odpowiedź:

Szanowny Pan Konrad Paciorek

W odpowiedzi na Pana pytanie dotyczące „grasujących psów” wyjaśniam, że :

- powiadomiłem Koło Łowieckie nr 13 „Szarak” w Dobrej o zaistniałej sytuacji oraz Komisariat w Dobrej;

- wysłaliśmy również kurendę do Mieszkańców Wsi Miłkowic, informującą o obowiązku trzymania psów na uwięzi lub w zamkniętych zagrodach.

 

Z poważaniem

Andrzej Piątkowski

Burmistrz Dobrej

Strony: [1] [2] [3]
reklama:
Zadaj pytanie burmistrzowi
Czerwonym kolorem oznaczono pola wymagane!
Burmistrz odpowiada na pytania w ciągu 30 dni.
HARMONOGRAM IMPREZ NA 2017 ROK
HARMONOGRAM IMPREZ NA 2017 ROK
HARMONOGRAM IMPREZ NA 2017 ROK
<< Kwiecień 2017 >>
Pn Wt Sr Cz Pi So Nd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
software, design, hosting by Dobranet.pl