Komunikat. Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o ich używaniu w naszej Polityce Prywatności oraz dowiedz się jak zmienić ustawienia cookie na stronach producenta Twojej przeglądarki. Korzystając z portalu dobra24.pl wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami swojej przeglądarki. [x] ZAMKNIJ
Pytania do burmistrza

burmistrz Dobrej

Szanowni Państwo

Jeżeli ktoś z Państwa chciałby zadać pytanie dotyczące pracy naszego samorządu, to serdecznie zapraszam

Burmistrz Dobrej  
Tadeusz Gebler  

Kategorie
Inne... [36]
Kategoria: Komunikacja i drogi
Autor: mieszkaniec żeronic | Data: 2014-09-09 22:21:06 | Kategoria: Komunikacja i drogi
Pytanie:
Panie Burmistrzu mieszkam przy nowo wyremontowanej drodze żeroniczki -Dobra,codziennie obserwuje jakie zagrożenie powoduje brak chodnika,dla dzieci idących do szkoły,auta ciężarowe spychają dzieciaki praktycznie do rowu.po poboczu drogi nie da się iść gdyż jest wysypane żwirem który jest pozapadany.Moje pytanie brzmi czy jest planowana budowa chodnika dla bezpieczeństwa dzieci na tym odcinku drogi?
Odpowiedź:

Szanowna Pan Mieszkaniec Żeronic,

W odpowiedzi na Pana pytanie dotyczące budowy chodnika przy drodze Dobra-Przykona  informuję, że:

- wyżej wymieniona droga jest drogą powiatową, co oznacza, że właścicielem tej drogi jest powiat turecki, do którego należą wszelkie naprawy, remonty oraz inwestycje,

- zapewniam Pana, że nadal będziemy prowadzić rozmowy i negocjacje ze Starostwem Powiatowym w Turku w sprawie poprawy bezpieczeństwa na w/w drodze.

 

                                                                  Z poważaniem

                                                                  Andrzej Piątkowski

                                                                  Burmistrz Dobrej

Autor: Monika | Data: 2014-08-30 10:28:56 | Kategoria: Komunikacja i drogi
Pytanie:
Witam Panie burmistrzu chciałam się zapytać o oświetlenie w naszym miasteczku bo jeszcze troche to trzeba będzie z latarkami chodzić idać ul.Sperczyńskiego w stronę cmentarza jest ciemno od samej plebanii lampy migają już od dawna jest taka sytuacja.
Odpowiedź:

Szanowna Pani Moniko!

 

Obowiązki Gminy w zakresie utrzymania oświetlenia miejsc publicznych wynikają z następujących aktów prawnych:

- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. tj. z 2013 r. poz. 594, z późn. zm.) stanowi:

Art. 7 ust. 1. Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy:

2) gminnych dróg, ulic, mostów, placów (...)

14) porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli (...),

 

- ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. tj. z 2012 r. poz. 984, z późn. zm.) stanowi:

Art. 18 ust. 1. Do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe należy: (...)

2) planowanie oświetlenia miejsc publicznych i dróg znajdujących się na terenie gminy;

3) finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych znajdujących się na terenie gminy.

Przy czym w art. 3 pkt 22 zdefiniowano finansowanie oświetlenia jako finansowanie kosztów ich budowy i utrzymania.

Informuję, że na terenie naszej Gminy obowiązuje zasada załączania i wyłączania lamp wg zegara astronomicznego. Oznacza to, że na terenie miasta Dobra załączenie lamp następuje: 45 minut po zachodzie słońca a ich wyłączenie następuje: 45 minut przed wschodem słońca.

Utrzymaniem i konserwacją oświetlenia ulicznego i drogowego zajmuje się Przedsiębiorstwo: Oświetlenie Uliczne i Drogowe Sp. z o.o. w Kalszu z siedzibą ul. Wrocławska 71A, 62-800 Kalisz.

Informuję, że od dnia 1 sierpnia 2014 kilkakrotnie zgłaszaliśmy awarie oświetlenia, które wystąpiły na ul. Kościuszki – Długa Wieś, ul. Świętojańska, ul. Słoneczna, ul. Sperczyńskiego – Plac Wojska Polskiego. Wszystkie zostały przyjęte do realizacji.

 

Z poważaniem

Andrzej Piątkowski

Burmistrz Dobrej

Autor: mieszkaniec osiedla | Data: 2014-05-29 16:29:55 | Kategoria: Komunikacja i drogi
Pytanie:
Witam Panie Burmistrzu ,
maje pytanie dotyczy skrzyżowania ulic Orzeszkowej, Mickiewicza i placu Juliusza Słowackiego konkretnie przy posesji pana Gawrona . Chodnik w tym miejscu kończy się idąc w stronę bloków i jest to odcinek 2 może 3 m długości do naprawy. Jeśli można prosić o ten kawałeczek chodnika , może być zrobiony ze starych płytek chodnikowych. Tam w tym miejscu zawsze jest błoto i stoi woda na chodniku i ulicy . Jest okazja ponieważ są tam prowadzone roboty drogowe.Bardzo proszę i dziękuję .
Odpowiedź:

Szanowny Pan "mieszkaniec osiedla"

Zapraszam na spotkanie w dniu 17 czerwca (wtorek) br. o godz. 9.00 przy ul. Orzeszkowej w celu uzgodnienia planowanej inwestycji z Panem Markiem Świętochowskim.

Z poważaniem

Andrzej Piątkowski

Burmistrz Dobrej

Autor: mieszkaniec | Data: 2014-04-10 10:25:46 | Kategoria: Komunikacja i drogi
Pytanie:
Witam serdecznie jestem mieszkancem wsi Dąbrowica mam pytanie odnosnie drogi równoległej do tej co założony został asfalt czyli stara wies od numeru 1 wzwyż czy jest w planie nawiezienie jej bo naprawde stan jest okropny była co prawda na jesien równana ale to jest rozwiązanie na tydzien góra dwa.Ne ukrywam ze najlepszym rozwiązaniem bedzie założenie asfaltu ale wiem co pan na to odpowie wiec moze chociaz żwirem nawiesc żeby samochodem można było jechac na drugim biegu a nie na pierwszym jak do tej pory i co rok wkładac duze pieniądze w remont zawieszenia.
Odpowiedź:

Drogi Mieszkańcu Wsi Dąbrowica

W odpowiedzi na Pana pytanie dotyczące stanu nawierzchni drogi żwirowej, równoległej do drogi gminnej o nawierzchni asfaltowej wyjaśniam, że:

- w każdym roku w miesiącach kwiecień-maj naprawiane są wszystkie drogi gminne o nawierzchni żwirowej;

- Pan sołtys Gąsiorek ustalił zakres prac z kierownikiem Zakładu Gospodarki Komunalnej, który w tym tygodniu został zrealizowany;

- głęboko wierzę w to, że w najbliższych latach na w/w drodze zostanie zmieniona nawierzchnia żwirowa na asfaltową.

 

Z poważaniem

Andrzej Piątkowski

Burmistrz Dobrej

Autor: mieszkaniec | Data: 2013-09-04 22:57:27 | Kategoria: Komunikacja i drogi
Pytanie:
Panie burmistrzu jak pan dobrze musi się znać z panem Januszem Nowakowskim w końcu to też radny a jeżeli się jest radnym to wszystkie drogi buduje się z myślą żeby Pan Radny mógł szybko się przemieszczać między innymi na sesie gdzie się przegłosowuję takie wygodnickie-absurdalne projekty budowy dróg Pan burmistrz to sobie przypomina o wyborcach przed wyborami kiedy głosów by nazbierać, a w kadencji to za biurka ciężko się wstaje żeby zobaczyć po jakich my drogach tu po koloni jeździmy, do tego mowa była od samego początku o 1000 metrowym odcinku teraz już 500 metrów jeździ tu autobus szkolny pod lasem tam gdzie mieszka szlachta pan Nowakowski gdzie drogę buduje się tak naprawdę dla pięcioro gospodarstw i to stawia pan za priorytet dwóch kadencji. To że chce nam pan dopiec swymi decyzjami to już wiemy po tym jak pan zakupił dwie wywrotki kamieni i rozsypał po Strachocicach Koloni ogromnie dziękujemy (zapamiętamy)Urząd Gminy to nie przyczółek na bezsilność-ignorancje mieszkańców, trzeba zobaczyć jak się wykorzystuje środki unijne w gminach ościennych - to widać. tylko więcej starań może i kadra w gminie niekompetentna co widać na przykładzie pana Świętochwskiego gdzie rozmowa sprowadza sie do niezrozumiałej dla każdego spychologia-odczepnego. Płacimy podatki do gminy a tak nam się dziękuje ale to tylko Polska .
Odpowiedź:

W odpowiedzi na pytanie „mieszkańca” uprzejmie informuję, że:

- nie potrafię zrozumieć oceny Pana, że na sesjach „przegłosowuje się takie wygodnickie, absurdalne projekty budowy dróg” skoro one dotyczą dróg i ulic, na których nadal brakuje nawierzchni asfaltowych, skoro w każdym roku budujemy kolejne odcinki dróg i ulic. Natomiast kolejność i długości odcinków nawierzchni to kompetencja rady,

- oceny Pana dotyczące kompetencji pracowników i wielkości wykorzystanych środków zewnętrznych w tym unijnych przez gminę zupełnie mijają się
z rzeczywistością. Zachęcam więc do zapoznania się  z tymi informacjami, które są dostępne dla wszystkich.  Można również poprosić radnego z Pana terenu o te informacje. Ocenianie pracowników, wymieniając ich nazwisko bez informacji z urzędu na podejmowany temat jest nieuczciwe i krzywdzi wymieniane osoby.

- zachęcam Pana do poszerzenia wiedzy na powyższe tematy, a jeżeli dysponuje Pan czasem to jestem gotowy do spotkania się z Panem, aby wyjaśnić poruszane przez Pana zagadnienia. Czekam na telefon.

Z poważaniem

Burmistrz Dobrej

Strony: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7]
reklama:
Zadaj pytanie burmistrzowi
Czerwonym kolorem oznaczono pola wymagane!
Burmistrz odpowiada na pytania w ciągu 30 dni.
Kalendarz imprez na 2019 rok
Kalendarz imprez na 2019 rok_2
<< 2020 >>
Pn Wt Sr Cz Pi So Nd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Strona Główna | Redakcja | Regulamin | Polityka Prywatności
© 2008-2020 dobra24.pl
Inspektorem ochrony danych jest Pani Ewa Galińska.
Kontakt mailowy ispektor@osdidk.pl tel. 531 641 425
software, design, hosting by Dobranet.pl