Komunikat. Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o ich używaniu w naszej Polityce Prywatności oraz dowiedz się jak zmienić ustawienia cookie na stronach producenta Twojej przeglądarki. Korzystając z portalu dobra24.pl wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami swojej przeglądarki. [x] ZAMKNIJ
Pytania do burmistrza

burmistrz Dobrej

Szanowni Państwo

Jeżeli ktoś z Państwa chciałby zadać pytanie dotyczące pracy naszego samorządu, to serdecznie zapraszam

Burmistrz Dobrej  
Tadeusz Gebler  

Kategorie
Inne... [36]
Kategoria: Inne...
Autor: Małgosia | Data: 2014-10-12 21:06:29 | Kategoria: Inne...
Pytanie:
Szanowny Panie,

często przejeżdżam samochodem przez miejscowość Rzymsko BG i szalenie nurtuje mnie nazwa tej miejscowości. Skąd pochodzi skrót BG? Zazwyczaj podczas jazdy puszczam wodze wyobraźni próbując skrót rozszyfrować, ale obawiam się, że mimo pewnych pomysłów, jestem daleka od prawdy.

Pozdrawiam,
Małgosia
Odpowiedź:

Szanowna Pani Małgosiu

Dla uporządkowania nazw powstałych w XIX wieku nowych osad - koloni administracja wprowadziła oznaczenia literowe dla poszczególnych części Rzymska. W przeszłości dodano następujące litery: A, B, D, G. Jeszcze przed II wojną światową wyodrębniono  miejscowość Rzymsko BG.  Mieszkańcy wsi stosują niekiedy swoiste wyjaśnienie dla przyjezdnych, iż jest to Rzymsko Bliżej  Głuchowa (skrót BG).

 

Z poważaniem 

Burmistrz Dobrej

Andrzej Piątkowski

Autor: wyborca | Data: 2014-09-17 13:14:52 | Kategoria: Inne...
Pytanie:
Witam
Panie Burmistrzu , jak to jest z informacji jakie posiadam startuje pan w wyborach na fotel Burmistrza ale widze ze nie zmienił Pan podejscia do wyboru radnych którzy beda Pana reprezentowali . Kiedyś pytałem o to ale było juz po wyborach i nie uzyskałem odpowiedzi teraz myslę że troszkę informacji sie ludzią należy chciałem tą informacje przekazać więc pytam . Jak to jest że obecny przewodniczący Komisji Budrzetowej ( osoba odpowiedziałna częściowo za finanse ) jest jednoczesnie wice prezesem Klubu sportowego który jest finansowany przez gminę a więc kasę zatwierdza komisja i rada
Odpowiedź:

Szanowny Panie Wyborco!

Dziękuję Panu za wykazanie zainteresowania zbliżającymi się wyborami. Zapewniam Pana, że kandydaci na radnych z mojego komitetu wyborczego są ludźmi aktywnymi z dużym dorobkiem oraz czują potrzebę pracy na rzecz społeczności lokalnej. Jako dobrą oceniam również dotychczasową współpracę z wieloma radnymi, którzy startowali z innych komitetów wyborczych. Odnośnie Pana radnego Jana Dzierdzickiego pragnę wyjaśnić, że nie ma żadnej kolizji w pełnieniu funkcji radnego gminnego z aktywnością w Klubie „Wicher”, ponieważ osobą odpowiedzialną za fundusze klubu jest Pan Prezes Andrzej Śmieja. Poza tym Pan radny jako przewodniczący komisji budżetowej przy podejmowaniu uchwał i opinii komisji nie ma żadnych przywilejów.

 

z poważaniem

Andrzej Piątkowski

Burmistrz Dobrej

Autor: Magda | Data: 2014-04-18 21:52:41 | Kategoria: Inne...
Pytanie:
szanowny Panie Burmistrzu
Ostatnio w Urzędzie Gminy w Dobrej można było się zarejestrować do systemu ZIP, tylko proszę mi powiedzieć dlaczego tylko stanowisko było czynne do godziny 15.00???? przecież ludzie w większości są w tych godzinach w pracy i nie mają możliwości skorzystać z rejestracji. Proszę to sobie wziąć pod uwagę i również dać możliwość rejestracji pracującym ludziom a nie tylko siedzącym w domu i emerytom.
Odpowiedź:

Szanowna Pani Magdo!

Uprzejmie informuję, iż godziny w jakich było uruchomione stanowisko do wydawania danych dostępowych do portalu internetowego ZIP (Zintegrowanego Informatora Pacjenta) w Urzędzie Miejskim w Dobrej, były określone przez pracowników Narodowego Funduszu Zdrowia (Delegatura Konin). To oni jako pracownicy NFZ, wyznaczyli godziny swojej pracy od 9.00 do 15.00. Urząd Miejski w Dobrej udostępniał tylko lokal w swojej siedzibie oraz możliwość dostępu do Internetu.

Wszelkie sugestie i uwagi związane z możliwością dostępu do portalu internetowego ZIP przekażemy pracownikom Delegatury NFZ w Koninie. 

Z poważaniem

Andrzej Piątkowski

Burmistrz Dobrej

Autor: mieszkaniec gminy | Data: 2014-03-11 10:11:26 | Kategoria: Inne...
Pytanie:
witam panie burmistrzu mam pytanie kiedy ostatnio byl pan na spacerze wokol kosciola bo jak widac chyba dość dlugo nie opuszczał pan swego fotela gdyz kosze wokol placu wojska polskiego zdewastowane sa od sierpnia 2013 roku i jak dotad nic sie nie dzieje aby to zmienic.kolejna sprawa dotyczy braku rzetelnej i konkretnej informacji w sprawie wizyt pracownikow nfz z loginami i haslami do systemu zip,mieszkancy innych gmin jak i miasta turek sa informowani o takim spotkaniu, niestety wzmianka na stronie internetowej to nie rzetelne poinformowanie mieszkancow zwazywszy na to ze nie kazdy ma dostep do internetu.gminie chyba chodzi o to aby mieszkancy naszej gminy jezdzili do turku na spotkanie z pracownikami nfz- tylko czym skoro autobusy to rzadkosc w naszej gminie
Odpowiedź:

Szanowny Pan Mieszkaniec Gminy

W odpowiedzi na Pana pytanie dotyczące porządku i czystości wokół Placu Wojska Polskiego oraz wizyty pracowników NFZ z Konina w sprawie informacji z loginami i hasłami do systemu ZIP wyjaśniam, po pierwsze:

- jeden kosz wokół Placu Wojska Polskiego wymaga naprawy (wymiany), pragnę jednak zauważyć, że ilość koszy jest wystarczająca i zapewnia potrzeby w zakresie utrzymania czystości we wskazanym przez Pana miejscu. Nadmieniam również, iż za porządek przed budynkami, w których prowadzona jest działalność gospodarcza odpowiada właściciel nieruchomości,

po drugie

- w dniach  8 - 9 października 2013r. na mój wniosek zostało uruchomione stanowisko do wydawania danych dostępowych do portalu internetowego ZIP (Zintegrowanego Informatora Pacjenta) w URZĘDZIE MIEJSKIM w DOBREJ, Plac Wojska Polskiego 10, w godz. 9.00 - 15.00.

W związku z powyższym przygotowano ok. 3000 ulotek informacyjnych oraz 100 plakatów dla mieszkańców Gminy Dobra na temat możliwości skorzystania z dostępu do ZIP. Materiały zostały przekazane w okresie tygodnia poprzedzającego wizytę pracowników NFZ w formie plakatów i ulotek informacyjnych oraz ogłoszeń w następujących miejscach: 

1.      strona internetowa www.dobra24.pl,

2.      tablice ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Dobrej (wewnętrzna i zewnętrzna),

3.      ulotki informacyjne w Biurze Obsługi Klienta  UM w Dobrej,

4.      informacje dla radnych Rady Miejskiej w Dobrej oraz (kurendy) dla sołtysów przekazane podczas posiedzenia Rady Miejskiej w dniu 3.10.2013r.,

5.      ulotki informacyjne w sklepach: Market „LEWIATAN”, Market „MARK” T. i M. Gabryś (Plac Wojska Polskiego), Market „Stary Młyn”, Market „EKO” (ul. Kilińskiego), SKLEP POLSKI (ul. Dekerta),

6.      placówki publicznej służby zdrowia w Dobrej: Przychodnia Lekarzy Specjalistów  FENIKS (ul. Narutowicza), Przychodnia CYRULIK, Pielęgniarki Środowiskowo Rodzinne VITA, Centrum Rehabilitacji „SAMARYTANKA”,

7.      Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej,

8.      Zespół Szkolno – Przedszkolny w Dobrej (ulotki wręczano uczniom szkoły podstawowej oraz gimnazjum, przekazywano również rodzicom odbierającym dzieci
z przedszkola)

Akcja informacyjna przeprowadzona przez pracowników Urzędu Miejskiego w Dobrej odniosła skutek w postaci rekordowej liczby osób, które zgłosiły się w dniach  8 - 9 października 2013r. w celu uzyskania dostępu do ZIP (ponad 230 osób),co potwierdzili pracownicy NFZ, podkreślając że jest to statystycznie największa frekwencja w porównaniu do innych urzędów gmin wiejsko-miejskich w subregionie konińskim.  

Planowany jest kolejny termin wizyty pracowników NFZ oraz uruchomienie stanowiska z możliwością otrzymania indywidualnego loginu i hasła do systemu ZIP, w Urzędzie Miejskim w Dobrej. Po uzgodnieniu terminu z Delegaturą NFZ w Koninie, informacje takie będą podane do publicznej wiadomości.

 

Z poważaniem

Andrzej Piątkowski

Burmistrz Dobrej

 

 

 

Autor: mieszkaniec Dobrej | Data: 2013-01-24 11:32:02 | Kategoria: Inne...
Pytanie:
Prosze mi odpowiedzieć na pytanie - dlaczego nie reaguje Pan na informacje o bezpańskich psach. Dlaczego w gminie Dobra zawsze jest z tym problem. Od jesieni 2011 roku na ulicy Zamysłów błakał się pies. Fakt ten był cały czas Panu zgłaszany, jednak zero reakcji z Pana strony. Schronisko w Turku psa nie chciało zabrac bo gmina nie chce płacic za utrzymanie psa. Pies cały czas leżał na mrozie. Dopiero dzięki interwencjom mieszkańców Dobrej w instytucjach zajmujących się prawami zwierząt upchnął pan psa na Komunalce bo podobno "pies tam był potrzebny". Jednakże pies uciekł z komunalki i co teraz? Dlaczego tylko w Dobrej jest z tym problem? bo w innych gminach reakcja władz jest pozytywna. Przeciez jest ustawa która nakłada na gmine obowiązek walki z bezpańskimi psami. Czyż nie Panie burmistrzu?
Odpowiedź:

 

Odpowiadając Mieszkańcom Dobrej na pytanie w sprawie „bezpańskich psów” uprzejmie informuję, że :

- cieszę się bardzo, że mamy w naszej gminie tak wrażliwych mieszkańców, którzy wykazują tak wielką troskę o losy wałęsających się psów,

- natomiast ocena „Mieszkańca Dobrej”, że burmistrzowi ten problem jest obojętny mija się z naszymi działaniami w tym zakresie,

- każde zgłoszenie w/w sytuacji zgłaszamy policji, aby pomogli w ustaleniu jak długo wskazany pies biega bez opieki oraz prosimy o pomoc w określeniu ewentualnego właściciela,

- nierzadko jest tak, że nasi mieszkańcy przygarniają wałęsającego się psa, dokarmiają go przez długi okres i po  pewnym czasie zgłaszają w urzędzie miejskim, że trzeba zrobić coś z tym psem,

- w/w sytuacja dotyczy między innymi psa, o którego pyta „Mieszkaniec Dobrej”,

- zdarza się, że jeżeli w ZGKiM w Dobrej chwilowo nie ma psa to takie psy przekazujemy zakładowi, który często znajduje szybko chętnego nabywcę (wiele z dotychczas przekazywanych psów  to psy rasowe i bardzo zadbane),

- przedstawione wyżej rozwiązania są niewątpliwie nieporównywalne z umieszczaniem wałęsających się psów w schronisku,

- zachęcam do poczytania na ten temat, aby dowiedzieć się jakie są zachowania psów jeżeli umieszczane są w dużych zbiorowiskach,

- reasumując, stwierdzam, że nie muszą nam przypominać Nasi Mieszkańcy o naszych obowiązkach  w tym zakresie, ponieważ przyjmowane rozwiązania nie wynikają z nałożonych na nas obowiązków lecz z normalnych ludzkich zachowań,

- nie unikam odpowiedzi na żadne pytania, a za wszystkie dotychczasowe bardzo dziękuję.

 

Z poważaniem

Andrzej Piątkowski

Burmistrz Dobrej

Strony: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8]
reklama:
Zadaj pytanie burmistrzowi
Czerwonym kolorem oznaczono pola wymagane!
Burmistrz odpowiada na pytania w ciągu 30 dni.
Kalendarz imprez na 2019 rok
Kalendarz imprez na 2019 rok_2
<< 2020 >>
Pn Wt Sr Cz Pi So Nd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Strona Główna | Redakcja | Regulamin | Polityka Prywatności
© 2008-2020 dobra24.pl
Inspektorem ochrony danych jest Pani Ewa Galińska.
Kontakt mailowy ispektor@osdidk.pl tel. 531 641 425
software, design, hosting by Dobranet.pl