Rada Miejska w Dobrej

Rada Miejska w Dobrej IX kadencji (2024-2029)

Rada Miejska w Dobrej IX kadencji (2024-2029)
Cezary Madaj    - Przewodniczący Rady
Dariusz Rusin    - I Wiceprzewodniczący Rady  
Jan Dzierdzicki  - II Wiceprzewodniczący Rady  
 
Białek Przemysław
Dzierdzicki Jan
Frątczak Mariusz
Fret Roman
Górski Marek
Grzelak Alicja
Jabłonowska Anna
Jasiak Anna
Kiejnich Marianna
Madaj Cezary
Rosiński Tomasz Paweł
Rusin Dariusz
Sekura Marcin Rafał
Szymczak Mariusz Stanisław
Wiczewski Tomasz Dominik
 
 
Informacje dotyczące pracy Rady Miejskiej w Dobrej można odnaleźć na Portalu Mieszkańca - Esesja:  https://dobra.esesja.pl/glosowania oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

Rada Miejska w Dobrej jest organem stanowiącym i kontrolnym w gminie. Kadencja rady trwa 5 lat licząc od dnia wyboru. Do wyłącznej właściwości rady gminy należy:
1) uchwalanie statutu gminy;
2) ustalanie wynagrodzenia burmistrza, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności;
3) powoływanie i odwoływanie na wniosek burmistrza skarbnika gminy;
4) uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu;
5) rozpatrywanie raportu o stanie gminy oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia wotum zaufania z tego tytułu;
6) uchwalanie planu ogólnego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
7) uchwalanie programów gospodarczych;
8) przyjmowanie programów rozwoju w trybie określonym w przepisach o zasadach prowadzenia polityki rozwoju;
9) ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki;
10) podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach;
11) podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu;
12) określanie wysokości sumy, do której burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania;
13) podejmowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku;
14) podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych;
15) podejmowanie uchwał w sprawach herbu gminy, nazw ulic i placów będących drogami publicznymi lub nazw dróg wewnętrznych, a także wznoszenia pomników;
16) nadawanie honorowego obywatelstwa gminy;
17) podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów.

Kontakt:
Urząd Miejski w Dobrej
Referat Organizacyjny
Biuro Rady Miejskiej w Dobrej
Pl. Wojska Polskiego 10, 62 - 730 Dobra
tel. 63 279 90 11, 63 279 99 32
fax 63 279 99 41
e-mail: um@dobra24.pl